یک فعال صنعتی گفت: تولیدکننده های داخلی در زمینه پنل‌های خورشیدی به خودکفایی نرسیده، از این رو برای تولید برخی از قطعات، نیازمند واردات هستیم.

جزیره‌ای عمل کردن نهاد‌های دولتی، عامل اصلی عدم توفیق تولیدکننده داخلی استفخرالدین هنرمند فعال حوزه تولید آبگرمکن‌های خورشیدی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تولیدکننده های داخلی در زمینه پنل‌های خورشیدی به خودکفایی کامل نرسیده اند، از این رو برای تولید برخی از قطعات نیازمند تولید مشترک با کشورهای دیگر و یا واردات هستیم.

وی در ادامه افزود: در زمان تحریم ها ،کشورهای دیگر در مورد تولید مشترک و انتقال تکنولوژی به تولیدکننده های ایرانی تمایلی از خود نشان نمی دادند و این به دلیل وجود مشکلات بانکی و باز نشدن ال سی بود.

هنرمند تصریح کرد: بعد از برجام دولت تمام سعی خود را کرد تا موانع بانکی را برطرف کند، اما همچنان مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد که سنگ جلوی پای فعالان اقتصادی می اندازد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل عدم توفیق دولت در نجات صنایع کشور، فعالیت های جزیره ای نهادها و سازمان های مختلف دولتی است که موجب شده تا فعالیت های صورت گرفته در این حوزه به صورت ناپیوسته باشد و به نتیجه مورد نظر دست نیابیم.

این فعال صنعتی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: تشکیل صندوق های مختلف و تامین منابع مالی برای تولیدکننده داخلی کشور می‌تواند مشکلات موجود را کمتر کند.

انتهای پیام/

جزیره ای عمل کردن، حضور تولیدکننده داخلی را کمرنگ نشان دادن می‌دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار